• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Профспілкова сторінка

Постановою Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 295 «Деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю України та статті 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» затверджено Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю (далі – Порядок контролю) та Порядок здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про працю (далі – Порядок нагляду).

Відповідно до затвердженого Порядку контролю право на здійснення інспекційних відвідувань з питань своєчасної та у повному обсязі оплати праці, додержання мінімальних гарантій в оплаті праці, оформлення трудових відносин мають інспектори праці Державної служби України з питань праці та її територіальних органів і виконавчих органів міських рад міст обласного значення та сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад.

У пункті 5 Порядку контролю визначено перелік підстав для здійснення інспекційних відвідувань. Такими підставами, зокрема, є звернення працівника щодо порушення законодавства про працю, звернення фізичної особи про порушення стосовно неї правил оформлення трудових відносин, рішення суду, повідомлення органів державного нагляду (контролю), правоохоронних органів, інформації органів Держстату, ДФС, ПФУ, профспілкових організацій, а також за рішенням керівника органу контролю щодо виявлення неоформлених трудових відносин.

Порядок контролю передбачає, що у разі виконання у встановлені строки припису про усунення порушень заходи щодо притягнення до відповідальності не застосовуються, крім випадків, якщо йдеться про факти використання праці неоформлених працівників, несвоєчасної виплати заробітної плати або виплати її в неповному обсязі, недодержання мінімальних гарантій в оплаті праці. У таких випадках заходи щодо притягнення до відповідальності застосовуються одразу після закінчення перевірки і одночасно із внесенням припису.

За письмовою заявою роботодавця інспектори можуть проводити аналіз стану дотримання законодавства про працю. За результатами такого аналізу роботодавець до відповідальності не притягується.

Порядком нагляду передбачена процедура виявлення порушень та недоліків під час здійснення повноважень з контролю за додержанням законодавства про працю виконавчими органами міських рад міст обласного значення, сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад та центральними органами виконавчої влади.

За матеріалами сайту Державної служби України з питань праці

16 травня 2017 року набрали чинності Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю та Порядок здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про працю, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 295.

Державний контроль за дотриманням законодавства про працю здійснюватиметься у формі проведення інспекційних візитів і невиїзних інспектувань інспекторами з праці. Контроль стосуватиметься юридичних і фізичних осіб, які використовують найману працю.

Контроль здійснюватимуть інспектори з праці:

  • Держпраці та її територіальних органів;
  • виконавчих органів міських рад міст обласного значення і сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад (з питань своєчасної та в повному обсязі оплати праці, дотримання мінімальних гарантій в оплаті праці, оформлення трудових відносин).

Контрольні повноваження інспектора праці підтверджується службовим посвідченням встановленої Мінсоцполітики форми, що видається Держпраці.

Тривалість інспекційного візиту, невиїзної інспекції не може перевищувати 10 робочих днів, а для суб’єктів мікропідприємництва та малого підприємництва – двох робочих днів.

Порядок здійснення державного контролю за дотриманням законодавства про працю визначає процедуру проведення інспекційних відвідувань та організації невиїзних інспектувань, особливості складання акта, припису та прийняття рішень, а також вжиття заходів впливу та їх оскарження тощо.

Державний нагляд за дотриманням законодавства про працю здійснюється шляхом витребування, збору й аналізу інформації, необхідної для підготовки висновків про стан дотримання об’єктом нагляду законодавства про працю, або шляхом проведення перевірки об’єкта нагляду з виїздом за його місцезнаходженням (далі – виїзна перевірка). Держнагляд здійснюватимуть посадові особи Держпраці та його територіальних органів, що підтверджуватиметься службовим посвідченням такої посадової особи.

При цьому основною метою держнагляду є виявлення порушень і недоліків при здійсненні виконавчими органами міських рад міст обласного значення, сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад і центральними органами виконавчої влади своїх повноважень у цій сфері.

Виїзні перевірки проводитимуться відповідно до індивідуального графіка, який затверджується керівником чи заступником керівника Держпраці або його територіального органу відповідно до плану роботи Держпраці і його територіального органу на відповідний період. Про проведення виїзної перевірки повідомлятиметься об’єкт нагляду не пізніше ніж за 5 робочих днів до її початку.

З метою здійснення державного нагляду уповноважені посадові особи Держпраці мають право, серед іншого:

  1. безперешкодно отримувати від об’єктів нагляду документи, інформацію, показники статистичної й оперативної звітності та будь-які дані, пов’язані із здійсненням контрольних повноважень;
  2. ставити посадовим особам об’єкта нагляду питання, отримувати від них необхідні пояснення, звіти, матеріали, іншу інформацію про рівень і стан профілактичної роботи, причини порушень законодавства про працю і вжиті заходи стосовно їх усунення;
  3. вимагати припинення дій, що перешкоджають здійсненню державного нагляду.

Юридичний відділ ЦК Профспілки


Нова українська школа: місія здійсненна» – з таким заголовком вийшла стаття у газеті «Профспілкові вісті» від 13 квітня 2017 року. Подаючи позицію Профспілки працівників освіти і науки України, її очільник, Георгій Труханов підкреслив, що під час реформування галузі, мінімізація фінансових інвестицій у освіту – не є шляхом розвитку та поступу.

За його словами якісна школа – це, насамперед, якісні педагогічні кадри, мотивовані належним відношення держави до професії учителя. Це – якісні інструменти – сучасні підручники, посібники, обладнання і, звичайно ж, якісні умови перебування у навчальних закладах як для учнів, так і для педагогів. На це все потрібне належне й достатнє фінансування, без якого неможливо реалізувати жодну програму.

Георгій Труханов зазначив, що лише безумовне виконання та дотримання законів, системність їх впровадження, з відповідною фінансовою основою – є прогресом і реальною підтримкою освіти в країні.

З повним текстом статті можна ознайомитися за посиланням: http://www.psv.org.ua/arts/Tema/view-3628.html

Прес-служба Профспілки працівників освіти і науки України

Г.Труханов: сьогодні ми повинні говорити про якісну українську школу

З 3 по 16 травня було проведено профспілкові уроки на тему: " Трудові права неповнолітніх" .

Мета: дати характеристику джерелам трудового права, розкрити особливості права на працю неповнолітніх. Учні також розібрали правові задачі, правові ситуації, і визначили які з них регулюються трудовим законодавством, познайомилися з нормативно - законодавчими актами, визначили перелік документів для працевлаштування на ту чи іншу роботу. Пограли в гру: " Припинення трудового договору"...

Кiлькiсть переглядiв: 567